sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Jo vihertää!

Viikko sitten kylvämäni ruohosekoitus on itänyt hienosti. Tänään karvakaverit saivat maistiaisia.
Yrittämisestä huolimatta ne eivät ymmärtäneet syödä suodaan purkista, joten ruoho saikin toimia sitten kuvausrekvisiittana:)
Otusten ruokalista näkyy leukapielissä; punajuurta ja porkkanaa :)
 
Paul leikkasi ruohon tasaiseksi ja antoi suoraan kädestä makupaloja. Johan maistui!
 

lauantai 22. helmikuuta 2014

Pikkupoika lähti kohti uusia maisemia.

Pikku-Aatu valmistautui pitkään matkaansa syömällä hyvin ja kokovartalopesulla. Poitsu viihtyi pesuvadissa niin kuin olisi aina käynyt kylpemässä:)

Matkaevääksi Aatu sai porkkanaa, heinää ja paprikaa.
Matka alkoi klo 16.30 meiltä Salosta Järvenpään ja Heinolan kautta kohti Joutsaa. Seitsemän paikkeilla Heinolassa olivat Aatua vastassa uudet omat ihmiset :)

Hei, hei pikkuinen! Kasvahan isoksi komeaksi urokseksi ja pidä ihana säyseä luonteesi <3

Uusi häkki!

Tilasin Zooplussasta 3-kerroshäkin pari viikkoa sitten ja häkki tuli postitse tämän viikon maanantaina. Tänään oli sitten aikaa koota se.

Nuorimmaisen kanssa alettiin rakentaa häkkiä iltapäivällä.

 

Päätimme jättää vielä yläosan pois, sillä marsuja on vain kaksi tällä hetkellä. Tuli siivottua kunnolla pikku marsula ja vietyä vanhat häkit autotalliin odottamaan toukokuuta, jolloin toivottavasti voi viedä marsut ulos. Sylvi ja Högel eivät ole vielä ymmärtäneet kiivetä pikkutasanteelle, puhumattakaan yläkerrasta;) Kuvasta tuli hieman epätarkka, sillä ulkona oli jo hämärää tämän kuvan ottamisen aikana.

sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Sunnuntai-höpinöitä.

Suunnitelmissa nelijalkaisten lukumäärän kasvattaminen.
Tilasin netistä perjantaina uuden häkin -nimittäin kerroshäkin. Häkissä on kolme kerrosta. Saan vihdoin laitettua vanhat häkit varahäkeiksi ja ehkäpä kesällä toimittavat ulkoiluhäkkien virkaa.

Uusia marsuja olen jo tiedustellut Hauholta päin. Saapi nähdä, koska uudet karvapallerot saapuvat
meille;)!

Eilen leikkasin pikkupojan kynnet ensimmäistä kertaa. Olipa poju tosi rauhallinen toimituksen ajan! Muutenkin siitä on hyvää vauhtia tulossa oikein syliperuna;) Eli vanhempiinsa tullut...

Sylvin laihdutusoperaatio ei ole tuottanut toivottua tulosta...Se on yhtä massakas kuin muutama vk sitten. Blääh!

sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Pikkutyttö muutti uuteen kotiinsa.

Pieni tyttönen irtaantui äidistään tänään lopullisesti muuttamalla uuteen kotiin. Ihanat uudet omistajat tulivat noutamaan hänet päivällä. Minäkin sain yllätyksekseni pienen lahjan uudelta omistajalta; itse tehdyn maton! Matto koristaa nyt makuuhuoneeni lattiaa:) Äitimarsu jäi nyt hetkeksi yksin häkkiinsä. Onneksi vastapäätä on seuraa, joten ei ihan yksin tarvitse olla.

perjantai 3. tammikuuta 2014

Kesyyntyvät kakarat.

Olipa mukavaa ja palkitsevaa huomata eilen, että molemmat pikkuiset tulivat ottamaan ruokaa kädestä! Ovat varmaan seuranneet tovin jo isän ja äidin esimerkkiä ja nyt sitten päättivät itsekin rohkaistua hakemaan ruokaa:)

Tänään taas pitelin pikkuisia sylissä ja hyvin huomasin luonne-erot.
Poika oli aika rauhallinen eikä päästänyt ääntäkään. Uskalsi jo hetkeksi rentoutuakin silittelyn aikana. Tomaatti ei maistunut.
Tyttö kaipasi (oman tulkintani mukaan) emoa heti aluksi sekä lopuksi ääntelemällä kirkkaasti. Se oli sylissäni veljeään rohkeampi syömään tomaattia ja kurkotteli kaulaansa katsellakseen pidemmällekin, mitä ympäristössä tapahtuu.

Painotkin tuli otettua ja nyt, 5vk ja 2pv ikäisinä painot olivat;
Uros -> 508g
Naaras -> 424g