tiistai 13. toukokuuta 2014

maanantai 12. toukokuuta 2014

Blogin ulkoasumuokkausta.

Koetan tässä hiljalleen muokkailla tekstejä, joten sen vuoksi tekstit ovat eri fonteilla ja aika hölmön näköisiä.
Koettakaa kestää ;)!

Painoja.

Eilen tuli vähän kuvattua ja punnittua kakaroita.

Aby -lapset:

Brindle -värityksinen poju    71g
Suklaa -poju                       74g
Isompi suklaa -poju             95g

Eli aika kivan kokoisia ovat kaikki, ja todella kauniin värisiä! Brindle on aivan ampiaisen näköinen ;)

Self White -lapset:

Isompi tyttö                        101g
Pikkutyttö                             83g

Mukavan painoisia nämäkin! Niin emon perään ovat, että kun emo lähtee syömään välillä,
varsinkin toinen pienistä kuikuttaa sydäntä särkevästi :)


Lisää vauvoja!

Aby-naaras sai tänään yllätyksekseni 3 terhakkaa hyvinvoivaa poikavauvaa todella lyhyen, vain 61 pv kantoajan jälkeen. En osannut ollenkaan varautua moiseen! Tulikin hieman häkkijärjestelyhommia iltapäiväksi :) Piti hakea autotallista varahäkki poikasten isälle.
Täytyy myöntää, että tässä kävi kyllä NIIN vanhanaikaisesti, että ei ole tosikaan :( Isäpappa oli siis synnytyksen sattuessa samassa häkissä äipän kanssa, ja näin ollen äippä saattaa olla jo heti taas tiineenä :( :( Toivotaan, ettei moista ole päässyt tapahtumaan ja mamma saa palautua rauhassa näistä poikasista.

keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Vauvoja!

Juuri äsken sai kuin saikin Sylvi-emo puskettua 4 poikasta maailmaan. Ensimmäinen ja kolmas syntyivät kuolleina :( Kuolleet olivat isokokoisia ja jouduin toimimaan synnytyksessä kätilönä, sillä ponnistusvaihe pitkittyi. Elävätkin poikaset otin heti pyyhkeen sisään ja varovasti hankasin niitä, jotta virkoaisivat.
Huh, huh! Taidan olla väsyneempi kuin emo itse :)
Laitan kuvia, kunhan poikaset tuosta kuivuvat ja virkistyvät!

sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Ihana, ihana kevät ❤️

Tänään ollaan saatu nauttia aivan loistavasta säästä! Täällä meillä Salossa on ollut liki +19 astetta.
Sain jo noukittua vähän tuoreita voikukan lehtiä karvakavereille. Kylläpä menikin nopsaan ahnaisiin suihin 😄

tiistai 1. huhtikuuta 2014

Aprillipäivänä

Hei pitkästä aikaa! Tuli näköjään pidettyä bloggaamistaukoa tasan kuukausi :) 

Ei oikeastaan ole tapahtunut mitään erityistä possurintamalla. Hyvin voivat ja syövät innostuneesti niille viljelemääni kauraa. 

Uutta häkkisysteemiäkin olen oppinut puhdistamaan ripeämmin. Hökötys vaikutti aluksi niin hankalalta puhdistaa, mutta nyt homma sujuu jo kivasti!


Laitoin tuon vasemmalla olevan kuvan siksi, koska saanen täten ilmoittaa, että PIKKUPOSSUT are on they way to the world <3 <3 <3 

Kuvastakin näkyy, että mamman kyljessä on jotain ylimääräistä ;)

Sylvin paino on noussut toistasataa grammaa ja kyljistä työntyvät selkeästi esiin pallurat. Mamman ruoka -ja juomahalu myös melkoinen. Vielä ei liikkeitä tunnu, mutta 1-2 viikon kuluttua varmasti alkaa sormin tuntua pikkuporeilua vatsan läpi :)